پیرِ مُغان

تا ز میخانه و می نام و نشان خواهد بود *** سر ما خاک ره پیر مغان خواهد بود

پیرِ مُغان

تا ز میخانه و می نام و نشان خواهد بود *** سر ما خاک ره پیر مغان خواهد بود

یک سال و نیم بعد تو سالار تشنه لب

سه شنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۲، ۰۴:۱۴ ب.ظ

یک سال و نیم بعد تو سالار تشنه لب

زینب به آب لب نزده یار تشنه لب


یک سال و نیم بعد تو سوخت جان زینبت

شانه نخورده موی پریشان زینبت


یک سال و نیم گریه برای تو کرده ام

با عالمی که غرق عزای تو کرده ام


یک سال و نیم ناله زدم ای حسین من

یاد قدیم ناله زدم ای حسین من


یک سال و نیم خنده به زینب شده حرام

جز نام دوست نشنود از من کسی کلام


یک سال و نیم روضه گودال خوانده ام

از دست و پای زخمی اطفال خوانده ام


یک سال و نیم یاد گلوی تو بوده ام

وقت نماز محو وضوی تو بوده ام


یک سال و نیم یاد لبت از دلم نرفت

یاد نماز نیمه شبت از دلم نرفت


یک سال و نیم بعد تو سینه زدم حسین

آتش به جان اهل مدینه زدم حسین


شهادت حضرت زینب سلام الله علیها


یک سال و نیم بعد تو فریاد می زدم

در مسجدالنبی ز دلم داد می زدم


یک سال و نیم با پدر خسته گفته ام

از محمل برهنه و کف بسته گفته ام


یک سال و نیم با حسن از کوچه گفته ام

یک کوچه نه از غم صد کوچه گفته ام


یک سال و نیم نیمه شب بهر مادرم

گفتم حکایت سم اسبان و پیکرت


یک سال و نیم بعد تو خوابم نبرده است

زینب طعام سیر پس از تو نخورده است


یک سال و نیم زینب تو بود و زمزمه

خجلت ز روی مادر سردار علقمه


یک سال و نیم  ناله ام البنین حسین
می زد مرا کنار بقیع بر زمین حسین


یک سال و نیم پیرهنت اشک من گرفت

شیب الخضیب زخم تنت اشک من گرفت


یک سال و نیم فکر سرت روی نیزه ها

یک لحظه هم نکرده برادر مرا رها


یک سال و نیم یاد سرت در میان تشت

از قلب پاره پاره خواهر جدا نگشت



دریافت
عنوان: یک سال و نیم بعد تو سالار تشنه لب
توضیحات: شهادت حضرت زینب سلام الله علیها - محمود کریمی

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • سه شنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۲، ۰۴:۱۴ ب.ظ
  • رضا میران بیگی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی